11 juni 2014

Ok. Ik koop met één klik The Julian Chapter: a Wonder story. Ik vond Wonder van R.J. Palacio een bijzonder boek. Ik vond het prachtig hoe Palacio een onbeschaamd positief boek geschreven had over het zware bestaan van een jongen met een mismaakt gezicht. Ik vond het slim toen ze zei dat ze alleen die personages aan het woord wou laten die August graag zagen. Dat ze zijn ouders geen stem gaf omdat die, als ze eerlijk zijn, te goed weten dat het leven van August nooit helemaal van rozengeur en maneschijn zal zijn. Dat ze die vreselijke Julian niet aan het woord kon laten omdat hij nu eenmaal niets toe te voegen heeft aan het verhaal van August. Nu heeft ze toch dat extra hoofdstuk geschreven. Ik word er een beetje lastig van. Ik koop het. Ik weet nog niet of ik het ga lezen.

R.J. Palacio, Wonder (Querido, 2013)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten