18 juli 2016

Vanochtend speelde ik theekransje met Saar en mijn lief. Ik kreeg een kopje hete thee, een beetje suiker en een lepeltje om mee te roeren. Daarna ging ik naar het klooster in Stabroek. Daar zit ik nu. Het is bijna middernacht en de maan is vol en geeft licht. Ik heb geschreven, geluncht (aardappelen, stoofvlees, appelmoes, en daarna een potje flan met karamelsaus), geschreven, een vieruurtje gehad (koffie, frangipane), een eindje langs velden en bossen gewandeld, geschreven, boterhammen met kaas en sla en tomaat gegeten, geschreven, met mijn lief gebeld, door de tuin gewandeld, thee gedronken, chocolade gegeten, en gelezen.

Dat lezen wou maar niet stoppen. Eilanddagen van Gideon Samson, wat een vreselijk mooi boek is dat. Het gaat over de liefde en hoe genereus die is. Ik denk dat ik het morgen gewoon opnieuw lees. En overmorgen weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten